Сторінка вчителя інформатики Пучковської Тетяни Василівни

/Files/images/Рисунок111.jpg Усі ми знаємо, що роль інформатики в розвитку суспільства надзвичайно велика. З нею зв'язаний початок революції в області нагромадження, передачі й обробки інформації. Ця революція, зачіпає й докорінно перетворює не тільки сферу матеріального виробництва, але й інтелектуальну, духовну сфери нашого життя. Прогресивне збільшення можливостей комп'ютерної техніки, розвиток інформаційних мереж, створення нових інформаційних технологій приводять до значних змін у всіх сферах суспільства: у виробництві, науці, будівництві, медицині й т.д.


Сучасний світ складний і для школи вже недостатньо давати лише знання. Ще необхідно навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними установками учня, формують його життєві компетентності, необхідні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Відповідно до нової програми розвитку школи виділено низку пріоритетних завдань. Це активізація навчання через практичну діяльність учня, здійснення особистісно-орієнтованого підходу до учнів, формування ключових компетенцій особистості, необхідних їй у реальному житті.

Коли говорити про роль того чи іншого уроку у формуванні певних ключових компетенцій, вважаю, що урокам інформатики відводиться основна роль у розвитку інформаційної компетенції. Безумовно, у самій суті цього навчального предмета вже закладена певна база, що дозволяє працювати саме над навичками діяльності з інформацією в різних сферах життя.

Наявність спеціальних технічних засобів, комп'ютера для кожного учня, оргтехніки, мультимедійних пристроїв сприяє розвитку інформаційних компетентностей.

Досвід роботи показує, що предмет «інформатика» відрізняє висока мотивація учнів. Це, в свою чергу, створює сприятливі умови для органічного впровадження компетентнісного підходу.

Комп'ютерний клас, у якому проводяться уроки, по-особливому організований: кожен учень має, з одного боку, індивідуальне робоче місце, а з іншого, – доступ до загальних ресурсів; можливість працювати у невеликих групах на уроках та дистанційно, використовуючи мережеві ресурси. Це створює особливі умови для розвитку комунікативних компетентностей.Саме на уроках інформатики активна самостійна діяльність, створення власного, особистісно-значущого продукту (проекту), яку часто використовую в основній та старшій школі дозволяє формувати навчально-пізнавальні, самоосвітню, соціальну та полікультурну компетенції.

З численного арсеналу методів навчання з погляду компетентнісного підходу найбільш ефективними вважаю проектну діяльність, індивідуальні та групові практичні роботи, виконання комплексних завдань, використання на уроках та поза ними різноманітних послуг мережевих ресурсів. Ці методи дають можливість дітям самостійно чи у групах пройти всі етапи дослідження обраної (запропонованої вчителем) теми, формують навички пошукової, аналітичної, комунікативної, творчої діяльності.

Свої думки, ідеї пропоную до ознайомлення та обговорення на міських семінарах, інтерактивних та наукових конференціях. Вважаю, що обрані мною форми і методи навчальної роботи є ефективними, про що свідчит результативність моїх вихованців в конкурсах та олімпіадах різних рівнів.

Кращі роботи учнів, які брали участь у різноманітних проектах, конкурсах на уроках інформатики можна переглянути на сторінках нашого сайту у розділі Наші проекти


Перелік друкованих робіт:

- Журнал видавництва «Основа» - «Інформатика в школі», № 11 за 2011 р., стаття «Практичні роботи з інформатики».

- 19-20.09.2013, робота серед переможців V Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій, робота на тему «Упровадження інноваційних моделей навчання на основі використання дистанційних мережевих ресурсів». Друк статті в збірці «Матеріали V Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій». - Черкаси, 2013

- Вересень 2014, Учительський журнал on-line, стаття «Використання мережевих ресурсів на уроках інформатики». Стаття – електронний ресурс. Режим доступу: http://www.teacherjournal.com.ua/shkola/informatika/25511-vikoristannya-merezhevix-resursv-na-urokax-nformatiki.html

- 22-26.09. 2014, ІІІ інтерактивна конференція «Науково-прикладні основи створення та використання електронних засобів у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів», стаття «Упровадження інноваційних моделей навчання на основі використання дистанційних мережевих ресурсів». Стаття на електронному ресурсі, режим доступу: http://www.roippo.org.ua/activities/research/conferenc.php/379

- 28.09-23.10.2015, IV інтерактивна науково-практична конференція «Науково-прикладні основи створення та використання електронних засобів у навчально-виховному процесі загальноосвітнього закладу», стаття «Методичні рекомендації з використання програмного навчального засобу «Помічник юного програміста». Стаття на електронному ресурсі, режим доступу http://www.roippo.org.ua/activities/research/conferenc.php/598

- Збірка «Методичні рекомендації з використання програмного навчального засобу «Помічник юного програміста» при викладанні інформатики у загальноосвітніх закладах» + диск програмного засобу «Помічник юного програміста». / Робота представлена на 20 обласній виставці дидактичних та методичних матеріалів «Творчі сходинки педагогів Волині». – Нововолинськ, 2015

- 15-16.01.2016, Всеукраїнська наукова конференція «Проблеми і перспективи розвитку освіти. Організація дистанційної освіти у загальноосвітній та вищій школі». Стаття «Використання мережевих сервісів Google та OneDrive для дистанційної освіти школярів». Друк статті в збірці «Збірник статей конференції». – Дніпропетровськ, 2016

- Для дистанційної практичної роботи з учнями створено сайт "Вивчаємо інформатику" з адресою https://sites.google.com/site/nov2school/home. Зараз на сайті розіщено завдання практичних робіт для учнів 9-11 класів. Сайт у розробці.

Кiлькiсть переглядiв: 304

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

Дата останньої зміни 01 Вересня 2017

Цей сайт безкоштовний!